Genieten, genieten.... genieten - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Femke Breed - WaarBenJij.nu Genieten, genieten.... genieten - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Femke Breed - WaarBenJij.nu

Genieten, genieten.... genieten

Door: Femke de Breed

Blijf op de hoogte en volg Femke

24 December 2012 | Australië, Airlie Beach

Ik eindigde vorige keer met ons vertrek naar Magnetic Island. Inmiddels zijn we daar 3 nachten geweest en hebben we net de zeilcruise naar The WithSundays achter de rug. Wat was het gaaf!! Hieronder zal ik er wat meer over vertellen:

We verlieten Mission Beach met de welbekende Greyhound bus en werden afgezet in Townsville waar we de ferry naar het eiland pakten. Op Magnetic Island hadden het Base Hostel geboekt (aan het strand gelegen) en kregen we een klein, grappig huisje toegewezen waar je met zes personen in kunt slapen. Tegen de avond kwamen ook onze vrienden uit Mission Beach (Jorrit en Ron uit Hoorn) en Eva (uit Rotterdam) weer tegen. 's Avonds deden we mee aan de bingo die het hostel organiseerde. Erg gezellig, maar helaas geen prijs (op wat shotjes na dan diei k had verdiend met het correct uitvoeren van de vogeltjesdans).

De volgende dag reisde Eva verder en spraken wij af om samen met Jorrit en Ron een auto te huren voor 'eilandverkenning'. We huurden een 4x4 jeep en gingen op pad. Onderweg zagen we ons kamergenootje Musu (Engelse) lopen en nodigden we haar uit om ook mee te rijden (het was veels te warm voor zo’n lange wandeling). Met zijn vijfjes zijn we naar de Horseshoe bay gereden waar we in de zee gesparteld hebben en de zon de mogelijkheid hebben gegeven ons van een mooi tintje te voorzien. Hierna reden we verder naar een plek waar je rotswallaby’s kunt zien die tussen de rotsen wonen, erg schattig! Door de hitte hebben we de wandeling van 1,5 uur maar even geschrapt en zijn we op weg gegaan naar West Point voor een waanzinnige zonsondergang. Ron en ik hadden maar even een fles champagne gekocht en zo kwam het dat we met zijn vijfjes op het strand genoten van een drankje bij zonsondergang. Musu was ook aardig op dreef en leende mijn camera voor een spectaculaire fotoshoot inclusief springfoto’s :P ’s Avonds laat zijn we weer teruggekeerd naar het hostel waar we hebben gepoold, gedronken en gedanst. Al met al.. een goede afsluiting van een heerlijke dag.

De dag erna verlieten Ron en Jorrit ons en waren wij weer op onszelf aangewezen. We hebben eigenlijk weinig uitgevoerd die dag, maar ’s avonds deden we uiteraard mee aan de grote Quiz. Een quiz met allerlei vragen in verschillende categorieën. Een beetje lief lachen en zielig kijken en we hadden al snel hulp van een Ozzie die ontzettend veel wist! Aan het eind van de avond bleek dan ook dat wij de quiz gewonnen hadden en kregen we een tegoedbon van $70 die we die avond aan de bar mochten opmaken (heel handig aangezien drankjes heeeeeel duur zijn) en we mochten de volgende dag gratis een auto meenemen van 14.00-20.00 uur. Helaas hadden we er niets aan aangezien we de volgende dag al zouden vertrekken, daarom hebben we de bon maar verkocht voor $50,-. Goeie deal!! :P

Magnetic Island is hierbij dus ook afgevinkt op ons lijstje en zo reisden we door naar Airlie Beach waar ’s avonds ook Ron en Jorrit weer aankwamen. In Airlie beach stap je op de boot naar The Withsunday Islands en zo gingen wij de volgende ochtend op de Catamaran ‘Avatar’ voor een 3-daagse zeiltrip. James Cook voer door de Whitsundaypassage voordat hij voet zette op het vaste land van Australië. Hij ontdekte de eilanden op Pinksteren, 'Whitsunday' in het Engels; daarom noemde hij de archipel de Whitsundays. De eilanden binnen deze archipel heeft hij ieder een eigen naam gegeven. Zo noemde hij het eiland waar hij ging lunchen 'luncheon bay Island'... creatieve man he?

De eerste dag was gelijk al geweldig. Tijdens het varen lag je heerlijk op je handdoekje in de netten te relaxen in de zon en als we ergens stopten, dan sprong je het water in om te snorkelen waar de meest prachtige vissen voorbij zwommen. Wel was het belangrijk om even je ‘stingersuit’ aan te trekken. Het wemelt er namelijk van de kwallen en zonder een stingersuit heb je geen bescherming tegen de steken van een kwal. Eenmaal in het water zie je ze zwemmen en moet je gewoon proberen er omheen te zwemmen. Ik had het geluk dat ik tijdens het snorkelen naast alle mooie vissen ook een schildpad tegen kwam, echt super vet!

De volgende dag gingen we naar het bekende Whiteheaven beach. Een strand dat voor 95% bestaat uit Silica en daardoor helemaal wit is. Op het strand kwamen we Ron en Jorrit alweer tegen en hebben we van de mogelijkheid gebruik gemaakt om wat mooie kerstfoto’s te maken! Helaas betrok hierna het weer behoorlijk en kregen we tijdens het varen flink wat regen over ons heen (tja… regenseizoen he). Dit was echter nog niets vergeleken met de buien die we de volgende ochtend op weg naar de haven te verduren kregen. Gelukkig was dit onze laatste ochtend en klaarde het weer aardig op toen we weer werden afgezet in Airlie Beach.

Next stop: Fraser Island.

Liefs, Femke

• 24 December 2012 - 10:27

Wouter Den Ouden:

Vet om te lezen, Femke!
    Geniet er van en kijk uit voor de Horseflies op Fraser Island :-)

• 24 December 2012 - 15:27

Marleen Van Poele:

Mooie verhalen Femke! Heerlijk aan het genieten zo te lezen :-)
    Hele fijne Kerst toegewenst! Marleen

• 24 December 2012 - 17:29

Yvonne:

Hey femmietje, het klinkt allemaal net als in de film! Lekker man. Goed om te lezen dat je Hey zo naar je zijn hebt in ieder geval. Zijn je billen al verband tijdens een snorkel trip? Dat heb ik in thailand gehad, zeer pijnlijk :-)
    Veel plezier nog! Genieten wij hier nog even van de regen en de regen.... Daar krijg je nou echt een kerst gevoel van :-P

• 24 December 2012 - 22:36

Marian:

Leuk verhaal weer, nadat ik het had gelezen belde je dat is dan extra leuk. Nu zit je dan in een tentje op Fraser Island, hopelijk niet in de regen. Geloof dat wij wel regen met de Kerst hebben grr. Ook grappig dat je steeds weer dezelfde mensen tegenkomt, wel veel Nederlanders overigens.
    Van je moeder kreeg ik te horen dat ik je net gemist had. Zo te horen, verloopt alles naar wens en gelet op de reactie heb je veel followers. Hoe zit het met de koala's. Van Bas moest ik vragen of er al een in de backpack zit? Hier zijn het de donkere dagen voor kerst oftewel vroeg donker en laat licht. Ik zal nog even kijken of een andere oud collega nog in de buurt bij je woont? Groetjes en veel plezier,

• 25 December 2012 - 13:50

Jan Pieter:

Klinkt echt geweldig Fem, hartstikke goed. Wist trouwens niet dat Jorrit ook naar Australië ging ;-)

Ben zelf net terug uit ijskoud Berlijn. Was heerlijk.

Fijne kerst en heel veel plezier nog!!!

Jan Pieter

• 26 December 2012 - 13:43

Harry De Vries:

het is wel duidelijk tobben daar in dat verre australie. Ik moet het nog eens op de kaart opzoeken waar je in godsnaam allemaal uithangt. Je lijkt je wel een beetje te vermaken. Nou ja ik ga lekker nmorgen weer werken. Vastigheid he? dikke kus