Mijn eerste week in Australië... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Femke Breed - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Australië... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Femke Breed - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Australië...

Door: Femke de Breed

Blijf op de hoogte en volg Femke

18 December 2012 | Australië, Magnetic Island

En zo vliegt er alweer een week voorbij…. Ik zal jullie maar eens vertellen hoe die verlopen is, maar eerst wil ik jullie hierbij nog even bedanken voor alle leuke berichtjes die ik ontvangen heb. Wat mooi om te merken dat ik gemist word en dat jullie in gedachten met me meereizen :)

Nu mijn verhaal: zoals jullie weten kwam ik dinsdag aan in het Nomads Backpackers hostel te Cairns. Een rustig (niet erg gezellig) hostel op ongeveer 2 km afstand van het centrum van Cairns. Gelukkig rijden er elk uur shuttlebusjes om je daarheen te brengen zodat je niet hoeft te lopen (onder het motto: liever lui dan moe :P). Die avond viel ik om 20.00 uur al bijna om van de slaap en besloot ik om maar gewoon naar bed te gaan. Ik bleek een roommate uit Nederland te hebben: Brenda, 26 jaar en afkomstig uit Maastricht (accentje valt mee hoor :P). De volgende dag besloten we om in december samen verder te reizen dus ik had gelijk een reismaatje gevonden en we hebben tevens het een en ander vastgelegd.

Helaas had ik een aardige jetlag te pakken en ben ik de twee avonden die volgden erg vroeg naar bed gaan.. wel zijn we overdag naar de Botanical Gardens van Cairns gefietst, een prachtig stukje natuur en iets wat de meeste ‘feestbeluste toeristen’ in Cairns niet gezien hebben :P. We hebben hier tal van bloemen, planten en vlinders gezien in de mooiste kleuren.

Vrijdag was het zover: ik ging voor het eerst in open water duiken. Ik heb wel eens in een zwembad gedoken, maar dat is toch wel iets anders.. We moesten ons ’s ochtends vroeg in de haven melden bij onze boot: ‘Down Under’ (heel toepasselijk). Al snel gingen we op weg naar de eerste duik plek, de golven waren hoog en alhoewel ik 3 pillen op had tegen zeeziekte… was ik kotsmisselijk! Ik weet niet hoe vaak ik overgegeven heb, maar waarschijnlijk was er geen voedsel meer te bekennen in mijn arme maagje (lekker verhaal he :P). Gelukkig voelde ik me alweer wat beter toen we aankwamen op het reef waar we gingen duiken. Van te voren kregen we een uitgebreide introductie over duiken, de gevaren en uiteraard ook de praktische informatie die je nodig hebt om ‘down under’ te gaan (om het water uit je bril en ademapparaat te krijgen en om je oren te klaren).

Daar ging ik dan… best zenuwachtig omdat de zee behoorlijk onstuimig was. Ik ging duiken in een groepje van vier. We moesten op het trappetje gaat zitten aan de achterkant van de boot. Eenmaal in het water hield ik mij vast aan het trapje en werd ik onder water geduwd naar de onderste treden van het trapje. Dit was voor mijn groepsgenootjes al te veel waardoor ze in paniek raakten en niet meer verder durfden te gaan. Zo kwam het dat ik een privé lesje duiken kreeg van mijn instructeur.. erg fijn! We zagen een grote plant onder water die dichtklapt als er iets in zwemt en ik zag een gigantische vis die alle kleuren van de regenboog had (papegaai vis volgens mij). Mijn eerste duik was dus zeker een succes!

We vertrokken naar het volgende reef waar ik mijn tweede duik mocht doen. Nu was ik met drie jongens in een groepje met een instructeur. Hij heeft ons een groot deel van het reef laten zien, wederom met de prachtigste vissen, een pijlstaartrog en clownsvisjes (NEMO!). Ook zwom er een barracuda vis van ruim een meter, volgens de instructeurs doet die vis niets maar ik vond hem toch een beetje angstaanjagend :P
’s Avonds gingen we er eindelijk een keertje op uit. The Woolshed was het doel maar helaas hadden we er helemaal niet aan gedacht om ons ID mee te nemen!!! DOM DOM DOM! We zijn toen naar P.J. O’Brien’s gegaan, een kroeg met live muziek (daar hou ik van!!) waar ik me prima heb vermaakt. Lekker gedanst en meegezongen met de muziek!
Op zaterdag verlieten we Cairns en zijn we naar het mooie strandplaatsje ‘Mission Beach’ gegaan, bekend om de mooie witte stranden, blauwe zee en de Cassowarie vogel. Deze vogel wil je zeker niet tegenkomen in het wild. Het is net een kalkoen, maar dan van 1.60 meter hoog met inmense klauwen. Het hostel in Mission Beach is erg mooi en relaxed en de avonden zijn erg gezellig. De eerste avond was er een gezamenlijke BBQ, gisteravond was het pokernight en vanavond is het quiznight.

Zondag heeft het busje ons afgezet aan het begin van een walking trail. We begonnen bij een lange steiger waar wel eens schildpadden gespot worden. We hadden de moed bijna opgegeven toen het opeens wemelde van de schildpadden! Zo gaaf om ze gewoon in de zee te zien zwemmen! Ze komen om de zoveel tijd boven water om adem te halen, maar dat is zeker het wachten waard! De rest van het wandelpad was dwars door de jungle waar we ook weer allerlei grote spinnen, insecten e.d. tegenkwamen.. zo fijn :P Tot slot hebben we wilde wallaby’s gespot, super schattig!

Morgen vertrekken we naar Magnetic Island, waar we hopelijk wilde koala’s gaan spotten. Daarna gaan we met een Catamaran 3 dagen naar The Withsundays. Op kerstavond zitten we in de bus om vervolgens de kerst op Fraser Island door te brengen.. wat een vooruitzichten! Rond die tijd zullen jullie dus wel weer een reisverhaal onder ogen krijgen.. waarschijnlijk en hopelijk met nog mooiere verhalen ;)
Liefs, Femke

  • 18 December 2012 - 08:36

    Crissie:

    Femmie, super leuk te lezen! Ik geloof alleen dat je me niet helemaal begrepen hebt... Je moet surfdudes scoren, niet meisjes uit Limburg ;-)

  • 18 December 2012 - 08:36

    Crissie:

    Femmie, super leuk te lezen! Ik geloof alleen dat je me niet helemaal begrepen hebt... Je moet surfdudes scoren, niet meisjes uit Limburg ;-)

  • 18 December 2012 - 09:03

    Jannie Roos:

    Wat een fantastische dingen heb je al gedaan en gezien. Prachtig je eerste duikervaring, wat ben je toch een bikkel. Geniet van alles en straks een bijzondere Kerst op Fraser Island. Dikke kus X

  • 18 December 2012 - 18:33

    Renaldo:

    Zo hey, al heel wat coole dingen gedaan. Leuk dat je een reismaatje 'gescoord' hebt, maakt het een stuk gezelliger. Mooie plannen voor december, ben benieuwd!
    Enjoy your X-mas down there, sweety.

  • 18 December 2012 - 19:53

    Janneke:

    He Fem,

    Allemaal leuke dingen zeg! Cool! Doe de koalas de groeten, fijne dagen.
    Liefs Janneke

  • 19 December 2012 - 15:01

    Joyce:

    Hey Femke, je doet echt veel leuke dingen daar! Fijne kerst enne volgende keer willen we foto's zien!! Liefs, Joyce

  • 19 December 2012 - 19:24

    Ingmar:

    Oooh... Ik krijg ook heel veel zin in Australië!... Geniet ervan

  • 19 December 2012 - 22:46

    Theo En Marian:

    Wij missen die foto's ook. je verhalen zijn erg leuk maar het oog wil ook wat he

  • 20 December 2012 - 02:34

    Femke De Breed:

    Kijk voor de foto's maar op mijn facebook.. via deze site lukt het me niet ze te uploaden :( helaas...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 23790

Voorgaande reizen:

13 November 2016 - 05 December 2016

Femke goes Vietnam!

09 December 2012 - 05 Maart 2013

De wereld tegemoet..

Landen bezocht: