Een helse, lange reis... maar ik ben er! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke Breed - WaarBenJij.nu Een helse, lange reis... maar ik ben er! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke Breed - WaarBenJij.nu

Een helse, lange reis... maar ik ben er!

Door: Femke de Breed

Blijf op de hoogte en volg Femke

11 December 2012 | Australië, Cairns

Hoewel ik nog helemaal in de werkmodus enz. zat, brak zondag toch echt de dag van vertrek aan. Gespannen en op van de zenuwen werd ik naar Schiphol gebracht om te beginnen aan deze grote reis. Lastig hoor.. om iedereen achter te laten en alleen op pad te gaan!
Eerst had ik een vlucht van 12 uur naar Kuala Lumpur. Daar aangekomen moest ik zo'n 7 uur wachten op mijn vlucht naar Sydney die ook weer 8 uur duurde. Door het vliegtuigraampje heb ik het Opera House al gezien.. die vink ik alvast aan op mijn lijstje (been there, saw that :P)
Eenmaal in Sydney aangekomen had ik nog 1 vlucht te gaan, van Sydney naar Cairns (4 uur wachten, vlucht van 2 uur). Eén ding weet ik voor de rest van mijn leven wel: er gaat nooit meer een pinda door mijn strot! Ik weet dat ik er een beetje allergisch voor ben, maar ik heb me na een zakje pinda's de hele vlucht zo ellendig gevoeld!! Ja.. je kunt ook zeggen: 'Femke... dat was een beetje dom'
Ik bekijk het maar posititief: dat is alvast 1 leerpuntje die ik mee kan nemen naar de rest van mijn leven.. ;)

Vanmiddag kwam ik aan in Cairns na een reis van ongeveer 35 uur. De zon scheen volop en er is ook geen tekort aan palmbomen.. EINDELIJK ECHT VAKANTIE! :P Ik heb er maar even een Corona op gedronken (bij gebrek aan appeltaart shotjes :P)

Morgen ga ik lekker een dagje chillen, rondlopen, bij het zwembad liggen, bijbruinen e.d. en ik ga maar eens uitzoeken met welke boot ik het beste het Great Barrier Reef op kan en welke andere excursies leuk zijn..

Al met al ben ik dus goed aangekomen in mijn hostel => Nomads Backpackers Serpent te Cairns..

Ik mis jullie nu al.. ik hoop dat het loslaten snel gaat lukken :P
liefs van mij!

PS: Voor mijn volgende reisverslagen: let niet op de spelfouten.. ik ben nu even geen secretaresse dus ik ga er lekker ook niet op letten! :P

  • 11 December 2012 - 10:16

    L=:

    YEAH!! Je bent er! Enjoy! X

  • 11 December 2012 - 10:21

    Marieke Van Der Steeg:

    Femmie!

    Je hebt het gehaald, stoer man!!! Nu lekker gaan genieten van je super avontuur! Ik kijk alvast uit naar je volgende mail :-)!

    X Marieke

  • 11 December 2012 - 10:22

    Josephine:

    Hé Fem!

    Dat klinkt als een zware reis! Maar 'it's all worth it', toch?
    Zeker een dagje gaan duiken daar, dat is zo mooi!! Ik heb daar ook zeeschilpadden gezien, die zijn echt vet!

    Als je holland mist moet je gewoon naar de hollandse kroeg gaan daar in Cairns, die zit om een zijstraat van de weg naar het strand. Meeblehren met André Hazes is de ultieme remedie tegen heimwee!

    Have fun!

    Grtz,
    JOsephine

  • 11 December 2012 - 10:43

    Mirjam:

    WOWIEEEEE
    Als je dit leest is het nu al gaaf!
    Nu gaan genietn en have fun :)
    Liefs Mir

  • 11 December 2012 - 10:48

    Yvonne:

    Jo Femmie,
    je moet er wat voor over hebben om op een mooie vakantie bestemming te komen he!!!
    Als je straks bij het great barrier bent, denk je niet meer aan je vlucht :-D

    Have fun en denk vooral niet teveel aan thuis want daar is het toch alleen maar koud en moeten we autoramen krabben.... Dus je mag wel aan nederland denken maar alleen maar om ons uit te lachen ;-p

    Grtz

  • 11 December 2012 - 10:49

    Yvonne:

    Oh ja BTW, als er bij een restaurant BYO staat moet je eerst even naar de slijterij voor een flesje wijn, die moet je dan zelf meenemen.
    Je moet alleen betalen voor het feit dat zij de kurk eraf halen ;-p
    Tenminste zo ging het in Sydney, weet niet hoe het in Cairns is... maar de meeste restaurants hadden geen alcohol vergunningen...

  • 11 December 2012 - 10:55

    Beppie:

    Heey Femke... Ik sprak gisteren je vader nog even en vroeg of hij al wat van je had gehoord... dat was toen nog te vroeg, maar hij is wel bezorgd om je.... dat hebben vaders nu eenmaal! Suc6 met loslaten van IG&H (het is er wel heeeel stil nu zonder jou) en: Have lots of fun!! H&K

  • 11 December 2012 - 10:57

    Joyce:

    Hey mate, sounds cool!!! Eindelijk ben je er, zo lang naar uit gekeken! Geniet van de zon en de vrijheid!
    Liefs,
    Joyce

  • 11 December 2012 - 11:03

    Corien:

    Hee Femke,

    Tip voor in Cairns, de Woolshed. Erg veel backpackers, niet culinair, wel goedkoop. En vergeet Cape Tribulation niet te bezoeken. Erg mooi!

    Groetjes, Corien

  • 11 December 2012 - 11:26

    Jesse:

    Een hele fijne vakantie toegewenst, en ge je verslagen volgen !!
    Enjoy

  • 11 December 2012 - 14:22

    Marian :

    Pff, inderdaad wat een lange reis. Gelukkig heb je dit op de terugweg niet. Twee nachten nauwelijks geslapen denk ik maar dat tank je wel weer bij toch?
    Geniet maar lekker van de zon en kom lekker bij.
    Liefs,
    Mams

  • 11 December 2012 - 18:06

    Petra:

    Yo Draak!

    Geniet ervan he! Lekker duiken, bier drinken en heerlijk ALLES loslaten

    Dikke doei

    Petra

  • 11 December 2012 - 18:57

    Linda Vergeer-Huwaë:

    Heerlijk om jouw verslagen te lezen...Geniet ervan! XXX

  • 11 December 2012 - 19:45

    Band Hubby:

    Woehoee! Fijn om te horen dat je al met al goed bent aangekomen op je eerste bestemming... Denk dat we allemaal met jou een beetje op van de zenuwen waren, was best stiekem een opluchting dat je eerste reisverslag in de mailbox verscheen..

    Maar de kop is er af, komende tijd lekker genieten van je reisverhalen!

    Liefs, R

  • 11 December 2012 - 22:05

    Angelique :

    Joehoe,

    Goed om te lezen dat je er (eindelijk) bent.. Ik ben benieuwd naar je verhalen dusse veel schrijven he..

    Maare ga met name GENIETEN, GENIETEN, GENIETEN!!!

    Wij werken hier gewoon wel door.. Oftewel: JALOERSSSSSS!! ;-)

    See you in march.. Liefs, Lique

  • 12 December 2012 - 19:16

    Annemarie :

    Femmie!
    Heel veel plezier :D Geniet van je mooie reis!!
    Ik zal jou dit keer op de voet volgen ;)
    Liefs vanuit Dubai,
    Annemarie (en Lex)

  • 16 December 2012 - 20:25

    Reinout & Femke:

    Hee Femke!

    Bedankt voor je update! Wij vinden het ontzettend stoer dat je dit in je uppie doet!!
    Geniet van deze geweldige ervaring, als je straks terug bent kom je maar gauw eens langs in onze nieuwe casa in Norg, we willen natuurlijk alles horen! We krijgen 19 december de sleutel en hopen 5 januari te verhuizen. Spannend! We blijven je volgen hoor! Veel liefs en groetjes van Reinout & Femke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 23784

Voorgaande reizen:

13 November 2016 - 05 December 2016

Femke goes Vietnam!

09 December 2012 - 05 Maart 2013

De wereld tegemoet..

Landen bezocht: