Onvergetelijk Ha long bay - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Femke Breed - WaarBenJij.nu Onvergetelijk Ha long bay - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Femke Breed - WaarBenJij.nu

Onvergetelijk Ha long bay

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

23 November 2016 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Ik lig in mijn 'hello kitty-bedje' en ik denk terug aan de afgelopen dagen... Wat heb ik weer genoten!

Mijn vorige verhaal eindigde op het terras in Sa pa waar ik lekker zat te genieten van een biertje op een terras in de zon. Daar zal ik nu dan ook het verhaal vervolgen.

S'avonds heb ik de nachttrein weer teruggenomen naar Hanoi.. Wat een ellende was dat weer. Ik lag met een wat oudere Fransman in de cabine die dan ging roken en met zo'n vieze walm de cabine weer binnenkwam.. Bah! Ik heb ook wederom geen oog dichtgedaan die nacht maar ja.. Veilig en wel kwam ik weer aan in Hanoi waar ik de taxi heb gepakt naar Friends Travel Vietnam, een bedrijfje die mijn tour naar Ha long bay had georganiseerd. Ik stond daar om 5.45 uur voor de deur en toen het kantoor om 6.00 uur werd geopend kon ik daar in ieder geval lekker douchen en kreeg ik een ontbijtje.

Na een tijdje zaten we daar met acht Nederlanders die dezelfde Tour hadden geboekt. Ik had er gelijk zin in! We stapten in een overvolle bus waar ik vervolgens twee en een half uur heb zitten kletsen met twee groepsgenoten. Daarna stapten we op onze boot en toen bleek dat wij met zijn achten + een duits stel deze Tour met elkaar zouden beleven. Super leuk!

Ik kreeg mijn eigen kamer met badkamer op de boot en alles zag er heel netjes uit. Op het bovendek stonden allemaal ligstoelen en daar zaten wij allemaal toen wij langs de prachtige eilanden voeren van Ha long bay. Na verloop van tijd ging de boot voor anker en mochten wij een uurtje kajakken. Daarna mochten we lekker zwemmen bij de boot nadat we stuk voor stuk van het dak van de Boot het water in sprongen... *voor mij was daar wel enige overredingskracht voor nodig (lijkt wel dat je minder durft als je ouder wordt...)

Na het diner, een prachtige zonsondergang en goede gesprekken gingen we met elkaar 'weerwolven'. Wat een geweldig spel is dat! Iedereen deed mee en we hebben ontzettend gelachen! S'nachts werd ik enigszins wakker gehouden door het getrippel van een aantal rattenvrienden maar ach.. Alles voor het avontuur he!?

De volgende ochtend werden we na het ontbijt afgezet op een eiland. Daar kregen we een aardige hike voor de kiezen die erg steil was en door de hoge luchtvochtigheid zweetten we allemaal als otters! Na het behalen van de top en het nuttigen van de lunch gingen we op weg naar een 'private island'. De verwachtingen waren hoog maar toen we er aan kwamen waren we toch best teleurgesteld. We werden met zijn zessen in een bungalow gezet die meer weg had van een bouwplaats. We moesten er echt niet aan denken om daar te gaan slapen! Na een gesprekje met de organisator mochten we uiteindelijk naar een slaapzaal waarin we toch ons eigen plekje hadden.. In ieder geval beter dan in de bungalow voer voor de ratten te zijn ;).

Smiddags zijn we met elkaar nog naar de andere kant van het eiland gelopen voor de zonsondergang waarna we aanschoven aan het diner. Na het diner moesten we natuurlijk wederom weerwolven waarna we aanschoven bij het kampvuur op het strand. Heerlijk om met elkaar te genieten van de warmte, het gezelschap en de rust. Het slapen in de slaapzaal ging verrassend goed! We sliepen als roosjes.

De volgende dag hebben we nog heerlijk gezwommen in de zee waarna het tijd was om weer naar Hanoi te vertrekken. Helaas..
Het waren maar drie dagen, maar ik heb zo ontzettend genoten van deze groep, de gezelligheid en natuurlijk ook de omgeving! Het leek of we elkaar al jaren kenden, de sfeer was zo ontspannen ik voelde me helemaal thuis. Prachtige herinneringen om aan terug te denken, gelukkig hebben we de foto's nog! ;)

Barbara, Rogier, Marieke, KAJ, Esther, Frank, Anna, Michael en Ferry: super bedankt voor deze heerlijke tijd.. Ik heb van jullie en met jullie ontzettend genoten! See you in Hoi An! Xx

  • 23 November 2016 - 20:57

    Harmen De Vries:

    het klinkt weer heel heerlijk. Mooi verhaal
    Jaloers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðảo Cát Bà

Femke

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 23736

Voorgaande reizen:

13 November 2016 - 05 December 2016

Femke goes Vietnam!

09 December 2012 - 05 Maart 2013

De wereld tegemoet..

Landen bezocht: