Van regen naar zonneschijn! - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Femke Breed - WaarBenJij.nu Van regen naar zonneschijn! - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Femke Breed - WaarBenJij.nu

Van regen naar zonneschijn!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 December 2016 | Vietnam, Hội An

Hoi an is een super leuk plaatsje met veel sfeer. Wel ietwat toeristisch maar toch echt een warme sfeer met schattige huisjes en uiteraard de welbekende lampionnetjes in allerlei vrolijke kleuren.

Op onze eerste avond in Hoi an doken we lekker met elkaar het stadje in. We hebben gegeten bij een tentje met een gigantische, maar ook onduidelijke menukaart. Na het eten liepen we even over de markt waarna we naar de tiger-tiger bar zijn gegaan. De Jager-BOMB ging er goed in en na een tijdje stonden we dan ook met elkaar op de dansvloer. Het was ontzettend heet binnen en daarom dacht Frank dat het wel een goed plan zou zijn om de ventilator aan te zetten. Op het moment dat hij dat deed, viel echter de muziek gelijk uit en kreeg Frank een boze blik van de dj. Om 00.30 uur ging de bar dicht en liepen we met elkaar weer terug naar ons hotel. Onderweg hebben we wel een aantal dikke ratten zien lopen... Bah bah!

De volgende ochtend had ik mijn eerste passessie bij de kleermaker. Met een hele delegatie kwam ik daar binnen, want iedereen moest natuurlijk even keuren. Iedereen was enthousiast en ik vond de jurkjes ook echt top. Hierna ben ik met Barbara en Rogier een lekker broodje gaan eten en zijn we naar de Japanse brug gefietst op de fietsen die we van ons hotel meekregen. Verder nog lekker met elkaar een drankje gedaan en s'avonds weer met elkaar gegeten. Iedereen was nog best moe van de avond ervoor dus we besloten om het maar rustig aan te doen die avond.

De volgende ochtend kon ik mijn jurkjes ophalen bij de kleermaker en ben ik nog meegeweest naar de passessie van Frank die een pak had laten maken. Erg grappig om te zien!
Eigenlijk hebben we het heel rustig aan gedaan die dag. Weer een heerlijk broodje met bbq-vlees gegeten, wat gedronken en een beetje winkels gekeken. S'avonds vloog ik samen met Frank, Esther, Marieke en Kay naar ho chi minh. We kwamen daar om 23.00 uur aan en hebben gelijk een taxibusje naar Mui ne genomen om de zon nog even te kunnen zien. De rit duurde zo'n 4 uur en werd op het eind wel even spannend omdat onze chauffeur begon te knikkebollen. Hij zat maar te zuchten, het raampje open en dicht te doen, zichzelf te slaan etc en wij probeerden hem wakker te houden met wat gepraat ed. We waren erg blij toen meneer aangaf dat we gearriveerd waren op de plaats van bestemming!

Midden in de nacht stonden we daar voor de bewaking van het Hills budget hotel die nauwelijks Engels spraken. Uiteindelijk werden we met elkaar in een familiekamers gezet en aangezien er maar vier bedden waren, werd er voor mij een bedje bij het zwembad vandaan gehaald en in het midden gezet. Toch heb ik nog best aardig geslapen!

De volgende dag kregen we allemaal een eigen kamer en positioneerden we ons al snel aan het zwembad. Wat heerlijk om even een paar dagen lekker in de zon te liggen! We hebben er volop van genoten. Uiteraard ook weer lekker met elkaar gegeten. Aangezien ik toch ook echt wel wat van de omgeving wilde zien, ben ik op donderdagochtend samen met Esther meegeweest met een Tour. Om 3:30 uur ging mijn wekkertje en om 04:00 uur vertrokken we naar de zandduinen om daar de zonsopgang te bekijken. Daar aangekomen werden we gewoon de duinen in gestuurd en moesten we het zelf maar uitzoeken. We beklommen de duinen en kregen onderweg een flinke regenbui op ons dak. Dat was niet afgesproken! Helaas was het ook bewolkt dus uiteindelijk hebben we die hele zonsopgang gemist :(

Hierna reden we Naar de rode zandduinen waar je kunt sandboarden. Het klinkt spectaculairder dan het is want het was niet eens heel steil en je gleed maar een paar meter naar beneden. Het was wel erg mooi om gezien te hebben. Na deze stop reden we door naar een stuk strand waarop de vissers waren aangekomen. De zakken met vis etc werden op het strand gedropt en werd ter plekke uitgezocht. Het stonk er ontzettend maar wel erg gaaf om te zien!

Tot slot reden we naar de fairy stream, een riviertje langs de meest kleurige rotspartijen. Je kunt het hele stroompje aflopen, dit was wel echt een hoogtepunt! Om 9.00 uur Sochtends arriveerden we weer in het hotel en hadden wij het gevoel alsof we er al een hele dag op hadden zitten. Aangezien het regende gingen Esther en ik wat lezen op het balkon, waar we allebei in slaap zijn gevallen. De rest van de middag regende het en heb ik lekker wat gelezen. S'avonds was het aar de laatste avond van mij, Esther en Frank in Mui ne en halverwege de avond arriveerde Ferry in Mui ne. We hebben er dus maar een hele mooie avond van gemaakt en zijn natuurlijk veel te laat ons bed in gedoken om de volgende ochtend om 8.00 uur met de sleepersbus naar Ho Chi Minh te vertrekken..

  • 04 December 2016 - 15:56

    Harry:

    mooi. Het lijkt me echt ook een land voor ons om naar toe te gaan . Dank dat we met je mee konden reizen.
    Ha
    Harry en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hội An

Femke

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 23727

Voorgaande reizen:

13 November 2016 - 05 December 2016

Femke goes Vietnam!

09 December 2012 - 05 Maart 2013

De wereld tegemoet..

Landen bezocht: